Příspěvek předkládá a analyzuje na základě semistrukturovaných interview s učiteli tělesné výchovy (N = 55) na 2. stupni základních škol z Prahy a okolí současná problematická témata školní tělesné výchovy. Ve vztahu k výuce bylo identifikováno pět hlavních témat, seřazených podle četnosti výskytu od nejčastěji zmiňovaného: stížnosti na výuku TV na 1. stupni, jejímž důsledkem jsou zejména pohybově zanedbané děti; problematika bezpečnosti, resp. nalezení optimálního poměru mezi dobrodružstvím a bezpečností; problematika hodnocení, resp. známkování tělesné výchovy; problematika příliš častých účastí na soutěžích, čímž trpí standardní výuka tělesné výchovy ve škole a navíc se soutěží zpravidla účastní úzký okruh dětí; obavy z inkluze oslabených jedinců.
Mezi nevýukovými tématy bylo identifikováno těchto pět problematických: přílišná a vzrůstající byrokracie; menší podpora vedení obecně, ale i konkrétně pro výuku tělesné výchovy; disharmonické vztahy mezi učiteli; vysoký podíl hodin tělesné výchovy, které probíhají s méně než 10 cvičenci (až z jedné pětiny); nevyhovující prostorové a materiální podmínky pro výuku školní tělesné výchovy, což bylo zmiňováno ve vztahu k výuce i mimo ni.