Charles Explorer logo
🇨🇿

PODPŮRNÁ OPATŘENÍ VE VZDĚLÁVÁNÍ - NAVYŠOVÁNÍ ČASOVÉ DOTACE PRO ŽÁKY SE SPECIFICKÝMI PORUCHAMI UČENÍ

Publikace na Pedagogická fakulta |
2022

Abstrakt

Příspěvek se, stejně jako má dizertační práce, zaměřuje na analýzu oblasti podpůrných opatření ve vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Hlavní oblastí studie je navyšování časové dotace na práci žáků se specifickými poruchami učení, což je jedna z nejčastěji volených forem podpory pro tyto žáky.

Po představení základních teoretických východisek studie bude prezentován samotný design výzkumu. Jedná se o kvantitativní analýzu výkonu žáků 9. tříd základních škol.

Výzkumný soubor obsahuje žáky s SPU (N=31) a intaktní žáky (N=188). Žáci pracovali na Testu struktury inteligence I-S-T 2000 R a jejich výkony byly následně statisticky zpracovány. Konkrétní výsledky (z verbální, numerické, figurální škály testu) budou představeny v rámci přednášky, detailněji pak v rámci příspěvku ve sborníku.