Etnomuzikologie či hudební antropologie, tedy primárně etnografický výzkum hudby a lidí, kteří ji provozují, se v posledních desetiletích nesmírně rozrůznila. Proměnil se předmět výzkumu a jeho uchopování (veškerá hudba a oblast zvuku, Feld 2017), rozšířila se zkoumaná prostředí a metody výzkumu (např. virtuální etnografie, autoetnografie, Barz a Cooley 2008, resp.
Hahn 2009), zproblematizovala se některá konceptuální východiska (kategorie kolektivních identit tváří v tvář situaci migrujících, Rasmussen 2019), stejně jako se rozšířila a zpřesnila (Berger a Stone 2019), nebo naopak zpochybnila (Steingo 2016), východiska sociálně a kulturně teoretická. Cílem panelu je představit, jak tyto proměny reflektuje současný výzkum na českých univerzitách či akademických pracovištích a poskytnout prostor začínajícím badatelkám a badatelům, doktorandkám a doktorandům, představit svá témata a jejich metodologická a teoretická východiska, otázky a problémy, seznámit s nimi své antropologické kolegy a kolegyně a získat od nich zpětnou vazbu.
Téma panelu tedy není úžeji specifikováno a jeho rámec volně vymezují pouze oblast etnomuzikologie / hudební antropologie a zmíněné texty. Širším cílem organizování panelu je pak vytvořit platformu pro diskusi nad možným budoucím založením etnomuzikologické / hudebně antropologické sekce CASA.