Studie pojednává o Pavlových konceptech "vědění" a "moudrosti", jejichž předmětem je je Bůh a božské skutečnosti. Práce se omezuje na prvních tři velké epištoly (Řím, 1-2 Kor), téma se zaměřuje na otázku možnosti přirozeného poznání Boha (List Římanům) a na charismaticky formované poznání skrze milost a dar víry.
Zvláštní pozornost je věnována obecné možnosti poznání Boha, s čímž souvisí kromě jiného univerzálnost Kristovy spásy. Poznání Boha není u Pavla úzký intelektuální koncept, ale předpokládá a zahrnuje etický a duchovní život jednotlivců.
I když v řádu milosti se prvořadé poznání Boha dosahuje "bláznovstvím" Kristova kříže, apoštol nevylučuje možnost poznání Boha prostřednictvím stvoření a cestou lidské moudrosti. jednotlivých předmětů. I když v řádu milosti je prvotní poznání Boha získané prostřednictvím "bláznovství" Kristova kříže, apoštol nevylučuje možnost poznání Boha stvořením a cestou lidské moudrosti.