Mozkovou obrnu definujeme jako skupinu trvalých poruch hybnosti a držení těla, vedoucích k omezení činností, které se přičítají neprogresivním poruchám vyvíjejícího se mozku plodu nebo dítěte. Nicméně tyto poruchy hybnosti jsou často doprovázeny dalšími deficity, jako jsou postižení intelektu (ve 31 %), poškození zraku a sluchu (v 5, resp. ve 4 %) či poruchy řeči a mluvy (ve 28 %). Často se mohou objevit epileptické příznaky (ve 20-40 % případů).
Většina dětí s MO se dožívá dospělého věku (Odding et al., 2009). Pozitivní vliv pohybových aktivit na žáky s MO je nesporný, a proto nelze podcenit roli aplikované školní TV ani volnočasových pohybových aktivit.
Pro jejich úspěšnou realizaci je nezbytná spolupráce školních i sportovních organizací, vytváření bezbariérových sportovišť i zařazení kapitol z aplikované TV do pregraduálního i dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků v oblasti TV. Vytvoření širší sportující populace žáků s MO v rámci školní TV, ze které mohou v budoucnu čerpat sportovní kluby nejrůznějších odvětví, je klíčem k dalšímu rozvoji paralympijského sportu v ČR.