Příspěvek si klade za cíl seznámit publikum s výzkumem začínajícího doktorského studia autorky na ÚHV FF UK. Výzkum probíhá ve spolupráci s Archivem Národního divadla a s prof.
Ivanou Rentsch z Univerzity v Hamburku v rámci katalogizace fondu Deutsches Theater (DT). Během katalogizace Wagnerových oper (Prsten Nibelungův, Parsifal, Rienzi, Die Feen) jsem v notách objevila množství podpisů a přípisů v partech orchestrálních hráčů.
Ty zaznamenávají nejen jména, ale i osobní údaje (bydliště, studia, významné životní události, dále data provedení oper a jejich hodnocení a také obrázky či karikatury). V příspěvku budu prezentovat vznikající archivní katalog a databázi hudebníků NDT.
Databáze hudebníků je doplňována i z divadelních ročenek, které se v předmětném období zachovaly z let 1885-1917. Zmíním badatelské problémy spojené s katalogizací na konkrétních příkladech (např. určování časových vrstev či určování koncertního materiálu).