Charles Explorer logo
🇨🇿

Podpora resilience dětí a dospívajících jako zdroj výchovně-vzdělávacího procesu a výzva pro pedagogy

Publikace na Pedagogická fakulta |
2021

Abstrakt

Problematika podpory resilience ve výchovně-vzdělávacím procesu není z pohledu výzkumného zájmu zcela nová. Nicméně, z úhlu pohledu jejího vědomého využití v praxi v podobě konkrétních organizačních kroků či intervencí však nabývá na významu.

Specifičnost prostředí zařízení pro výkon ústavní výchovy v souvislosti s resilienční perspektivou lze považovat za oblast v praxi doposud spíše neuchopenou a z hlediska výzkumného nepříliš probádanou. Příspěvek si klade za cíl diskutovat význam resilienční perspektivy ve vzdělávání a nastínit důvody pro zkoumání této problematiky v souvislosti s institutem ústavní výchovy.

Důraz je kladen především na zdroje resilience ve výchovně-vzdělávacím procesu. Jako metoda práce byla zvolena obsahová analýza zahraničních i domácích studií.