Charles Explorer logo
🇨🇿

POCITY, POSTOJE A OBAVY STUDENTŮ UČITELSTVÍ V INKLUZIVNÍM VZDĚLÁVÁNÍ

Publikace

Abstrakt

Příspěvek představuje výzkumné šetření zabývající se pocity, postoji a obavami studentů Univerzity Karlovy v oblasti inkluzivního vzdělávání. Rámec šetření vychází z výsledků zahraničních výzkumů, které ukazují na propojenost pocitů, postojů a obav učitele a kvality inkluzivního vzdělávání.

Cílem šetření bylo zkoumání uvedených proměnných studentů oboru Učitelství pro 1. stupeň ZŠ, jakožto budoucích učitelů majících vliv na kvalitu vzdělávání. Základním nástrojem šetření se stal standardizovaný dotazník SACIE - R následně vyhodnocený faktorovou analýzou.

Výsledky ukazují neutrální postoje studentů s řadou zásadních obav, které vyplývají z nedostatečné praxe a limitujících znalostí o inkluzivním vzdělávání.