Nucená on-line výuka během pandemie se dotkla výrazně i výuky jazyků. Přestože mnozí jazykáři už s výukovými aplikacemi pracovali dříve, v on-line období nastal boom jak v oblasti různorodosti aplikací, tak v ochotě lektorů nové aplikace poznávat a zařazovat do výuky.
Kromě obohacení lekcí o interaktivní prvky, které navíc poskytují dobrou možnost kontroly a zpětné vazby, se výrazněji začala prosazovat forma výuky zvaná Flipped Class, tedy tzv. převrácená třída. Ta umožňuje vyvarovat se „hluchých míst“ v rámci synchronních lekcí, například když studenti samostatně čtou text a poté k němu vypracovávají úkoly, nebo když je potřeba projít novou slovní zásobu.
Tyto a jiné položky z plánu lekce lze přesunout do zadání, které studenti dostanou k dispozici a díky němuž se tzv. předučí to, k čemu není přítomnost učitele nezbytná. Zachování Flipped Class je smysluplné i pro běžnou prezenční výuku, využití on-line nástrojů pro zadávání, kontrolu a zpětnou vazbu se v tomto ukazuje jako nejefektivnější.
Tento příspěvek proto ukáže různé možnosti práce s jednotlivými rovinami jazyka formou Flipped Class, a to na češtině jako cizím jazyku.