Příspěvek informuje o průběžných výsledcích studie, která má za cíl prověřit úroveň vybraných základních znalostí z oblasti hygieny a epidemiologie u studentů na Pedagogické fakultě, Univerzity Karlovy, v programu celoživotního vzdělávání orientovaném na výkon povolání. Dotazníkového šetření se dosud zúčastnilo 500 respondentů.
Respondenti vyplňovali dotazník tvořený dvěma částmi, celkem 23 otázkami. První č ást se zaměřila na vybrané postoje a názory.
Druhá část obsahovala didaktický test realizovaný prostřednictvím otevřených otázek. Správných odpovědí na otázky z didaktického testu ve sledovaném období 2020 - 2022 bylo o 14,9 % více než ve sledovaném období 2017 - 2019.
Autorky článku si uvědomují, že vzhledem k pokračujícímu výzkumu nelze prezentované výzkumné šetření zobecňovat, ale již nyní se domnívají, že v návaznosti na legislativu a epidemiologické studie výskytu infekčních onemocnění, bude nutné konkrétně specifikovat obsah a podmínky realizace programu přípravy budoucích učitelů (absolventů kurzu celoživotního vzdělávání) v oblasti zdravotní gramotnosti na Pedagogické fakultě, Univerzity Karlovy.