Charles Explorer logo
🇨🇿

Čtu a stávám se čtenářem - cesty propojení výzkumu a praxe (2022)

Publikace

Abstrakt

Jedná se o konferenci, která byla již tradičně pořádána (čtvrtá v pořadí) na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy. Jejím cílem bylo představit nové poznatky vzešlé z výzkumů a projektů, ale také dát prostor praktickým zkušenostem a osvědčeným postupům ze všech aktivit podporujících rozvoj čtenářské gramotnosti a čtenářství u našich žáků, z pohledu různých vědních disciplín. V dopoledním programu zazněla vzpomínka na prof. Zdeňka Matějčka, který by se v letošním roce dožil 100 let. Konferenční příspěvky se týkaly těchto témat: didaktické aspekty gramotnostních dovedností, metody a metodiky; aktivity škol, rodičů a organizací k podpoře čtení a čtenářství; porozumění jako faktor rozvoje gramotnosti; podpora rozvoje v oblasti umělecké gramotnosti; náměty pro práci poradenských pracovníků v oblasti diagnostiky ve školách i školských poradenských zařízeních; podpora a rozvoj gramotnostních dovedností ve školách a školských poradenských zařízeních.

Zaznělo 35 příspěvků v dopoledním plenárním zasedání a odpoledních 6 sekcích a 1 workshopu.