V příspěvku představujeme cíle, strukturu a témata nové publikace Mediální výchova: od teorie k praxi od autorského kolektivu z několika kateder Pedagogické fakulty UK a pracovníků FSV UK. Publikace má interdisciplinární charakter, autoři jsou zástupci lingvistických, humanitních, ale i přírodovědných oborů.
Jedná se o soubor pracovních listů (s teoretickou oporou) pro účely předmětu Mediální výchova při výuce na základních i středních škol ách, ale i pro studenty na naší fakultě. Podrobněji se zaměřujeme na jeden z pracovních listů, k němuž jsme realizovali poměrně rozsáhlý výzkum věnovaný vlivu diskusních komentářů na sociálních sítích na utváření názorů čtenářů a na charakter jejich následných reakcí v diskusi.
Cílem bylo zjistit, zda pozitivní a věcné komentáře podnítí konstruktivní diskusi a zda negativní nenávistné komentáře podnítí vznik dalších negativních a nenávistných komentářů. Sledovali jsme také, jak/zda se vyvíjí názor recipienta na předkládanou skutečnost.