Charles Explorer logo
🇨🇿

SPOJENÍ TEORIE A PRAXE: KRITICKÝ PŘÍSTUP KE STÁTNÍM ZÁVĚREČNÝM ZKOUŠKÁM

Publikace na Pedagogická fakulta |
2022

Abstrakt

Hodnota teorie byla ve vzdělávání učitelů vždy předmětem sporů. Přestože zvyšování kvality přípravy učitelů je v rukou všech zainteresovaných stran vzdělávacího procesu, porozumění tomu, jak studenti teorii vnímají, může být klíčovým bodem, který by nás vedl.

Cíle: Tento článek zkoumá, jak studenti vnímají státní závěrečné zkoušky (SZZ) z hlediska kritérií hodnocení. Byla zvolena kvalitativní výzkumná strategie s využitím metody sběru dat polo-strukturovaných rozhovorů s osmi studenty-učiteli před a po jejich státních závěrečných zkouškách.

Z výsledků výzkumu vyplývá, že učitelé v přípravné fázi studia vnímají teorii a praxi jako oddělené záležitosti. Diskutujeme některé možnosti dalšího rozvoje předmětů pro učitele tak, aby teorie a praxe byly chápány a hodnoceny jako vzájemně propojený proces.