Charles Explorer logo
🇬🇧

Lonely principals even in times of crisis, to the detriment of all of us

Publication

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Abstract

Úspěšné vzdělávací systémy si uvědomují, že ředitel je pro kvalitu vzdělávání klíčovým aktérem v dobách klidu, natož v časech krize, jakými jsou například nedávná pandemie či ruská válečná agrese na Ukrajině, která se skrze uprchlíky, dezinformační kampaň a nápor na psychiku dětí propisuje i do situace v českých školách. Zároveň si uvědomují, že ředitel potřebuje podporu, oporu, ale i vedení, aby mohl svou roli vykonávat s maximálním úspěchem.

Za účelem vedení, ale i poskytování opory a podpory v minulosti vznikly v dnes úspěšných vzdělávacích systémech instituce, které zajišťují tyto aktivity vůči ředitelům systémovým standardizovaným způsobem a se zohledněním místního kontextu (např. skrze superintendanty). U nás se těmto institucím nejvíce blíží obce, které tak teoreticky mohou efektivně a systémově tyto aktivity poskytovat.

Nikoli ale bez zkapacitnění a odborného posílení.