Monografie je zpracována z pohledu didaktiky, tedy vyučování uvedeného okruhu žáků se zřetelem na jejich vzdělávací potřeby. Jedná se o žáky s tělesným, mentálním postižením, žáky s poruchami autistického spektra a žáky s těžkým a souběžným postižením více vad.
Předmětem monografie Edukace a intervence žáků s těžkým a souběžným postižením více vadami se zřetelem na didaktické aspekty. Teorie, výzkum a praxe je zpracování problematiky edukace intervence žáků s těžkým a souběžným postižením více vadami.
Přístup ke zpracování zvoleného tématu je dán z pohledu didaktiky, tedy vyučování uvedeného okruhu žáků se zřetelem na jejich vzdělávací potřeby. Prezentovaná monografie je syntézou dosavadních výzkumných a teoretických prací za celou dobu působení autorek v regionálním i vysokém školství, současně však je také reflexí na změny společnosti u nás a na působení celosvětových trendů v oblasti výchovy a vzdělávání osob s těžkým a souběžným postižením více vadami.