Charles Explorer logo
🇨🇿

Asterix vs. učebnice dějepisu : postoje žáků k zastoupení antiky v popkultuře a jejímu využití ve vzdělávání

Publikace na Filozofická fakulta |
2022

Abstrakt

Na podzim 2021 v rámci dotazníkového průzkumu 64,8% žáků souhlasilo (rozhodně souhlasilo 19,7 % a 45,1% souhlasilo) s tvrzením, že znalost antiky je užitečná, jelikož na ní odkazuje mnoho filmů nebo počítačových her. Inspiruje však popkultura žáky k dalšímu studiu? Všímají si žáci chyb v těchto knihách, filmech či počítačových hrách? Utváří v nich nějaké stereotypní představy? Projekt "Antika ve školních lavicích.

Postoj žáků základních a středních škol k antickým civilizacím, jejich výuce a prezentaci v muzeích." podpořený Grantovou agenturou Univerzity Karlovy má za cíl měřit postoje žáků základních a středních škol v České republice k období antiky a zkoumat efekt vzdělávacích programů. V rámci tohoto projektu se v tomto roce blíže podíváme i na postoje žáků k zastoupení antiky v popkultuře a na možné prolnutí popkultury, jež se inspirovala antikou, se školní výukou.