Nabídková funkce na trhu vysokoškolského vzdělávání, tedy závislost nabídky školy (počtu studijních míst) na "ceně", tj. na příjmu univerzity (ať už ze školného nebo z dotace) na jednoho studenta. Vycházíme z optimalizačního modelu.
Předpokládáme, že každá škola v každé etapě maximalizuje pravděpodobnost svého přežití, které je ohroženo jednak nedostatečnými příjmy a jednak odchodem učitelů a ztrátou akreditace. Řídícími proměnnými jsou výše školného a výše mzdy učitelů. V simulačních experimentech zkoumáme dopad tří alternativ financování: jen školným, kombinací školného a příspěvku od státu a jen z příspěvku od státu.
Překvapivě platí ceteris paribus (včetně shodných příjmů): alternativa "jen školné" vykazuje ze všech tří variant nejnižší plat učitelů, v alternativě "jen školné" zaměstnávají univerzity výrazně méně učitelů než v obou dalších variantách, v alternativě "jen příspěvek od státu" nabízejí univerzity výrazně více studijních míst než v obou dalších variantách. Pro každý z uvedených způsobů financování odvozujeme nabídkovou funkci ve vzdělávacím sektoru.