Charles Explorer logo
🇨🇿

PLÁNOVÁNÍ VZDĚLÁVACÍHO OBSAHU V KURIKULÁRNÍCH DOKUMENTECH MATEŘSKÝCH ŠKOL - HLEDÁNÍ CESTY K OSOBNOSTNĚ ORIENTOVANÉMU POJETÍ

Publikace na Pedagogická fakulta |
2022

Abstrakt

Příspěvek se zaměřuje na problematiku plánování vzdělávacího obsahu ve školních vzdělávacích programech mateřských škol. Prezentuje výsledky obsahové analýzy 40 školních vzdělávacích programů mateřských škol a dotazníkového šetření realizovaného mezi učitelkami mateřských škol, které současně studují obor na VŠ.

Výzkum se zaměřil na praxi mateřských škol v plánování vzdělávacího obsahu na úrovni školy, ale také na zkušenosti a názory pedagogů-studentů na koncipování kurikula. Do výzkumu se zapojilo 352 respondentů, kteří studují v kombinovaných programech všech univerzit poskytujících profesní přípravu učitelů v předškolním vzdělávání v České republice.