Cílem příspěvku je popsat výukovou lekci zaměřenou na tvořivý přístup k narativu a na základě obsahové analýzy výsledných produktů a sebereflexe studentů poukázat na didaktický potenciál tvořivého přístupu didaktické narativní transformace. V první části formulujeme teoretická východiska v oblasti didaktiky literatury, naratologické kategorie vypravěče a narativní transformace.
V druhé části popisujeme výukovou lekci zaměřenou na transformaci vypravěče s využitím tvořivého psaní a obsahovou analýzu produktů transformovaných textů. Z výsledk ů studentských odpovědí je patrné, že si původně naratologickou kategorii vypravěče neuvědomovali.
Analýza studentských produktů poukázala na fakt, že studenti jsou schopni při narativní transformaci uplatnit vypravěčské perspektivy ve více rovinách, ale je potřeba pracovat s podrobnou reflexí a tzv. peer response, která jim pomáhá vylepšit původní zpracování. Zároveň se ukázalo, že pro studenty je poměrně složité využít při narativní transformaci tvořivý přístup a imaginaci.