Kolektivní publikace byla připravena pro podporu studentů se specifickými potřebami v distanční výuce, její koncepce byla vznikla v týmové spolupráci. První dvě kapitoly jsou obecnějšího charakteru. První z nich se zabývá studenty se specifickými potřebami v kontextu vysokoškolského studia a obecnými přístupy k distanční výuce, které jsou doporučovány pro tuto cílovou skupinu. Informuje o užívaných platformách výuky a podpůrných informačních zdrojích a seznamuje čtenáře s realizovanými výzkumy dopadů distanční výuky na studenty vysokých škol. Druhá kapitola podává ucelený přehled o zátěži, stresu a psychickém zdraví ve vysokoškolském vzdělávání. Třetí až osmá kapitola již referuje o kategoriích studentů se specifickými potřebami - studentů se zrakovým postižením, se sluchovým postižením, s pohybovým postižením, se specifickými poruchami učení, s poruchami autistického spektra a s jinými obtížemi (s psychickými poruchami, se somatickým chronickým onemocněním). Kapitoly mají jednotnou strukturu - obsahují nejdříve základní informace o typu obtíží a jejich dopadu do vysokoškolského studia. Následují části, které již reflektují potřeby studentů daných kategorií ve vztahu k distanční výuce, včetně problémů v ní a podpůrných přístupů, které sledované obtíže v distanční výuce snižují. Poslední kapitola se zabývá studenty se socioekonomickým znevýhodněním - přestože tato skupina oficiálně nepatří mezi studenty se specifickými potřebami, v distanční výuce potřebuje také podporu ze strany vyučujících i technického vybavení.
Publikace je určena jak samotným studentům se specifickými potřebami, tak vysokoškolským pedagogům a pracovníkům podpůrných poradenských služeb na vysokých školách.