Charles Explorer logo
🇨🇿

GENDEROVÁ SPECIFIKA STUDUJÍCÍCH S PAS NA VŠ

Publikace na Pedagogická fakulta |
2022

Abstrakt

Příspěvek se zaměřuje na poradenskou podporu studentů s poruchou autistického spektra (PAS) na vysoké škole při zohlednění genderových specifik. Nejprve reflektuje vývoj počtu studentů s PAS evidovaných v rámci Akademické poradny PedF UK a ukazuje, jak se tato skupina v posledních letech proměnila.

Posléze ukazuje, jakou podporu studenti nejčastěji potřebují, jaká jsou jejich specifika v poradenské práci na základě analýzy kazuistik klientů Akademické poradny. Dále pak cílíme na genderová specifika studentek s PAS, které vykazují obecně menší deficity v sociálních dovednostech, což je faktor, který je třeba zohlednit ve vzdělávací a poradenské práci a dokládáme to na kazuistikách studentek s PAS.

Příspěvek je doplněn o nejnovější teoretické poznatky v dané oblasti.