Charles Explorer logo
🇨🇿

EFEKTIVNÍ VYUŽITÍ UVOLNĚNÝCH ÚLOH ZPISA TESTOVÁNÍ NA ROZVOJ VYŠŠÍCH KOGNITIVNÍCH ÚROVNÍ APŘÍRODOVĚDNÉ GRAMOTNOSTI ŽÁKŮ VE VÝUCE CHEMIE

Publikace na Přírodovědecká fakulta |
2022

Abstrakt

Během ročního pedagogického experimentu byly u žáků kvarty (9. třídy) systematicky využívány uvolněné úlohy z PISA testování, kontrolní skupina používala komerční pracovní sešit. Výsledky žáků ve vstupním a výstupním testu ukázaly, že se žáci experimentální skupiny statisticky významně zlepšili ve většině sledovaných kognitivních úrovních.

Můžeme tedy konstatovat, že používáním uvolněných úloh typu PISA ve výuce došlo u žáků k rozvoji přírodovědné gramotnosti a že tyto úlohy představují vhodný nástroj do výuky chemie. Na základě ročního využití úloh v pěti různých školách byla sestavena doporučení pro jejich využití ve výuce.