Charles Explorer logo
🇨🇿

Efektivita, motivace a výsledky studia na vysoké škole

Publikace na Fakulta tělesné výchovy a sportu |
2022

Abstrakt

Studie se zabývá efektivitou vzdělávání na vysoké škole. Úspěšnost studentů u zkoušky závisí na mnoha faktorech, především je to jejich vlastní úsilí ve studiu, dispozice k němu, kvalita předášek apod. Jak prokázal tříletý výzkum, motivovanost studentů pro studium daného předmětu lze vyjádřit i mírou docházky na jinak dobrovolné přednášky.

Hlavním cílem studie bylo zjistit, jaká minimální docházka na přednášky studentům zaručí úspěch u zkoušky. Do studie bylo zapojeno 717 studentů vyučovaných stejným pedagogem.

Z jejích výsledků vyplývá, že pokud student absolvoval 77 % přednášek (tj. 10 ze 13), pak uspěl hned na první pokus zkoušky. Přibližně 80 % studentů, jejichž docházka byla v rozmezí 54-69 %, získalo také zkoušku (ale potřebovali k tomu více než jeden pokus).

Bylo prokázáno, že úspěšnost studentů u zkoušky (na různý počet pokusů) koresponduje s mírou docházky (vyjádřené v %) na přednášky z daného předmětu.