Charles Explorer logo
🇨🇿

Fakultní učitel jako nezastupitelný činitel pedagogické praxe

Publikace na Filozofická fakulta |
2022

Abstrakt

Autorka se zaměří na výzkumy spojené s profesním rozvojem učitele, etapami jeho vývoje a vymezením role pedagoga učitelů. Na základě výzkumu představí problémy v činnosti fakultního učitele v jeho připravenosti na roli mentora. Připomene projekty, které řešili praktickou pregraduální přípravu studentů, a způsoby podpory fakultního učitele v spolupráci s Univerzitami připravujícími budoucí učitele. Příspěvek si vedle vymezení role fakultního učitele klade za cíl nabídnout inspiraci příkladem dobré praxe, a to představením další role pedagoga učitelů, a to uvádějícího učitele. Tento učitel učitelů adaptuje absolventa učitelství na podmínky praxe ve škole, pomáhá s propojováním teoretických poznatků s vlastní učitelskou praxí a začleňováním učitele do práce konkrétní školy. Projekt Systémová podpora profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO) - Začínající učitel, Národního pedagogického institutu České republiky představuje významný prvek pomoci v rozvoji profesní přípravy absolventů učitelského studia.

Příspěvek dále uvádí možnosti podpory pedagogů učitelů v rámci vysokoškolské přípravy budoucích pedagogů FF UK v projektu Podpora pregraduálního vzdělávání budoucích učitelů na UK CZ.02.3.68/0.0/0.0/19_068/0016093.