Metodika pro učebnici Kreativní výuka ve Výchově ke zdraví pro pátý ročník prohlubuje a shrnuje vybrané poznatky z oblasti životosprávy v holistickém pojetí zdraví. Úvodní část je zaměřena na dovednosti plánování času a organizaci režimu dne. Téma je dále rozvíjeno v navazující učebnici pro šestý ročník s důrazem na rozvíjení dovedností učení žáků.
Cílem učebnice je postupná příprava žáků na přechod na druhý stupeň. Text je zaměřen na schopnosti účelně plánovat sv ůj čas, dodržovat režim dne s ohledem na sociální klima rodiny a složky správné životosprávy.
Pozornost je věnována správné výživě jako součásti zdravého životního stylu. Učebnice naplňuje očekávané výstupy tematického okruhu Člověk a jeho zdraví, vzdělávací oblasti Člověk a jeho svět dané Rámcovým vzdělávacím programem pro základní vzdělávání: