Charles Explorer logo
🇨🇿

Výzkum školního vzdělávání v Číně a ve Francii: metodologické výzvy a výhledy do budoucna

Publikace na Pedagogická fakulta |
2022

Abstrakt

Cílem studie je kriticky reflektovat metodologické výzvy při přípravě dvou monografií ze série o školním vzdělávání v zahraničí. Obě monografie byly založeny na rozsáhlém sekundárním výzkumu s využitím různých informačních zdrojů a na primárních datech shromážděných prostřednictvím rozhovorů se zainteresovanými stranami v oblasti vzdělávání příslušné země.

Kapitola popisuje obtíže, s nimiž se autoři potýkají při práci s informačními zdroji (nedostupnost zdrojů, jazykové bariéry, důvěryhodnost informací, zavádění nové české terminologie) a při sběru dat v terénu (nepřístupnost škol, výhody a nevýhody rozhovorů ve druhých jazycích as tlumočníky) a způsoby, jakými se s nimi autoři vyrovnávali.