Prezentovaný příspěvek se zabývá diagnostickou a intervenční kompetencí studentů oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika na střední pedagogické škole a studentů bakalářského programu Učitelství pro mateřské školy na pedagogické fakultě. S cílem získat bližší informace o vlivu přípravného vzdělání na rozvoj diagnostické a intervenční kompetence studentů byla realizována výzkumná sonda, v níž bylo za použití otevřeného dotazníku zjišťováno, jak studenti vnímají přínos studia na utváření a dalším rozvoji svých kompetencí v oblasti diagnostiky a intervence.
Z výsledků vyplynula potřeba posílit rozvoj kompetencí v oblasti diagnostiky a intervence v průběhu přípravného vzdělávání. V teoretické rovině zejména s ohledem na prohloubení porozumění základním pojmům a smyslu diagnostiky a intervence v předškolním vzdělávání, v praktické rovině pak poskytnutím více příležitostí pozorovat diagnosticko-intervenční práci kvalitních učitelů v praxi.