Zásadním problémem, kterému čelí autoři vyučovacích materiálů češtiny pro cizince, je, jak zpracovat (zejména na úrovních A podle SERRJ) produktivní dovednost mluvení, neboť žák-cizinec ovládá na daných úrovních "pouze" omezený repertoár jazykových prostředků. Cílem tohoto článku je přiblížit tvorbu systematického postupu při zpracování aktivit na mluvení, zejména při práci na aktivitách pro úroveň A1. V textu nejprve prezentujeme učebnici Čeština pro cizince - úroveň A1 a A2od autorského kolektivu M.
Boccou Kestřánková, D. Štěpánková a K. Vodičková.
Popisujeme cílovou skupinu jinojazyčných mluvčích, pro něž je tento materiál určen. Stručně představujeme koncepci učebnice, jmenujeme dvě základní odlišnosti od stejnojmenných materiálů pro jazykové úrovně B1 a B2 a upozorňujeme na specifické zpracování cvičení na mluvení na úrovni A1 a A2.
Prezentovaný přístup k dovednosti mluvení a aktivity na mluvení komentujeme.