Kapitola se zabývá obsahem vzdělávání v kontextu proměn trhu práce. V první části kriticky rekapitulujeme diskusi o hloubce versus šířce vzdělávání.
Shrnujeme přitom argumenty obou stran a hledáme hlavní příčiny tohoto sporu. Ve druhé části stručně shrnujeme proměny trhu práce a důsledky, které tyto změny mají pro vzdělávání.
V třetí části se zaměřujeme na situaci v České republice. Ukazujeme, že ačkoli redukce učiva je jedním ze strategických cílů současné vzdělávací politiky, ve skutečnosti je názor veřejnosti (rodičů) ambivalentní.
V ětšina rodičů by sice ráda vzdělávací obsah modernizovala, zároveň však očekává, že vzdělávání bude i nadále předávat velké množství poznatků. Tento rozpor se snažíme vysvětlit a provázat s diskusemi o šíři a hloubce vzdělávání.
Zároveň také diskutujeme probíráme některé cesty, které by mohly přispět k větší rovnováze mezi hloubkou a šíří vzdělávání.