Program zážitkovou formou seznamuje žáky s obdobím novověku a moderní doby.
Žáci 8. ročníků pracují v tematickém bloku Novověk pro 8. třídu s různými didaktickými pomůckami jako např. s ilustracemi a mapovými a textovými podklady k období renesance, s interaktivní aplikací k období baroka, a v rámci projektového dne pracují s reálnými předměty z období novověku ve stálé expozici Historie v Západočeském muzeu v Plzni a s obrazovým a textovým materiálem k průmyslové revoluci v 19. století. Součástí je vycházka centrem města.
Žáci 9. ročníků v tematickém bloku č. 2 Moderní doba pro 9. třídu pracují s různými didaktickými pomůckami jako např. s dřevěnou interaktivní tabulí a textovými podklady k období první republiky, s textovým a video materiálem k období 2. světové války, a v rámci projektového dne pracují s reálnými předměty z období 2. světové války a poválečného vývoje ve stálé expozici Muzea na demarkační linii v Rokycanech. Součástí je exkurze v muzeu.
Na závěr žáci vždy prezentují získané znalosti a dovednosti.
Žáci v programu se seznámí s reálnými předměty, učí se využívat informační potenciál expozic (vyhledávání údajů na informačních panelech, na interaktivních dotykových obrazovkách a infopointech), spolupracují ve skupinách. Program klade důraz na principy místně ukotveného učení - prozkoumávání stálých expozic v hlavní budově Západočeského muzeu v Plzni a v Muzeu na demarkační linii v Rokycanech.
Návaznost na RVP: Dějepis (ŠVP 5.2. Dějepis (D) 8. ročník a ŠVP 5.2. Dějepis (D) 9. ročník) a s vzdělávací oblastí Člověk a společnost.