Potřeby studentů na vysokých školách se v poslední době značně mění. Sledujeme zvyšující se poptávku po úpravách běžné výuky, která probíhá v pravidelných prezenčních setkáváních, z důvodu diagnostikovaných speciálních potřeb v oblasti učení a dalších nároků spojených s běžnými životními situacemi (rodičovství, pracovní život, studium v jiné zemi, v pozdějším věku). Jedním z možných řešení je poskytnout studujícím větší autonomii tím,
že jsou kurzy částečně či plně přesunuty do online prostředí.
Příspěvek je případovou studií zaměřenou na tvorbu a výuku kurzů anglického jazyka na vysoké škole ve formátu tzv. blended learning a e-learning. Nejprve představí oba formáty, jejich teoretické ukotvení a zhodnotí vhodnost jejich zapojení do výuky. Na konkrétních příkladech z praxe budou představeny možnosti didaktického zpracování aktivit a využití různých médií a technologií. Na základě obsahové analýzy zpětných vazeb od
účastníků kurzů a záznamů příprav lektorky budou vybrány příklady dobré praxe, typy aktivit, které fungují z pohledu studentů i lektora.