Studie Svoboda z dialogu: Dílo Radima Palouše v rozhovoru s vybranými filosofy a teology výchovy představuje hlavní témata životního díla Radima Palouše, významného českého filosofa výchovy tvořícího v tradici Komenského a Patočkově. Z klíčových témat pak vybírá pojem výchovy a pojem svobody a tyto zkoumá u vybraných světových filosofů výchovy a teologů výchovy, kteří tvořili také svá díla ve dvacátém, případně i dvacátém prvním století, jako Radim Palouš. Účelem studie je poskytnout současným vychovatelům a učitelům inspiraci k prohloubení a rozvoji smyslu jejich činnosti, který spočívá ve výchově a vzdělávání, v kultivaci člověka, či v přivádění člověka ke svobodnému a odpovědnému životu, jak chce tato studie zejména zdůraznit.
Jacques Maritain, Josef Pieper, James Vincent Schall a Stratford Caldecott byli vybráni jako filosofové výchovy a teologové výchovy, kteří se všichni zabývali tématem svobody a svobodných umění a pokusili se ve svých dílech naznačit, jak by mohl být i člověk v dnešní době přiváděn k cíli výchovných snah, ke svobodnému převzetí vlastní odpovědnosti za výchovu. Na konkrétních místech ze spisů vybraných filosofů a teologů výchovy je ukazováno, že skutečná svoboda nevzniká lidskou konstrukcí, ale rodí se v dialogu.
Proto je i skrze jakýsi dialog českého myslitele a vybraných zahraničních myslitelů hledána inspirace pro dnešek. Jedná se o první knižní publikaci, která se v češtině zabývá výslovně teologií výchovy a filosofií výchovy, jejich vzájemným vztahem, shodami a rozdíly.