Referenční rámec pro znakové jazyky (dále RRZJ) je dokument světového dopadu, který vytvořili čeští špičkoví experti v oblasti znakového jazyka (lingvisté, překladatelé, pedagogové...), Společného evropského referenčního rámce, odborníci na vznik a vývoj evaluačních nástrojů. RRZJ je v Evropě prvním referenčním materiálem týkajícím se učení, vyučování a hodnocení ve znakových jazycích. Na základě RRZJ budou modelovány sylaby, zkoušky, učebnice, kurikula atd., které jsou srovnatelné. Důležitou součástí RRZJ je vymezení tzv. referenčních úrovní (A1-C2). Na každé referenční úrovni jsou charakterizovány znalosti, schopnosti a dovednosti, které musí uživatel znakového jazyka mít, aby byl úspěšný v určitém typu komunikace. Tímto dokumentem je Česká republika první zemí prezentující tuto nepostradatelnou referenci pro znakové jazyky. Světovou důležitost dokládá skutečnost, že RRZJ lze v důležitosti postavit na úroveň obecně známého Společného evropského referenčního rámce pro jazyky (zkratka SERRJ, dokument Rady Evropy). SERRJ je tvořen pro jazyky psané, RRZJ pro jazyky znakové.
Tento výjimečný autorský počin je výsledkem pětiletého projektu "Společné vzdělávání a podpora škol krok za krokem. Implementace Akčního plánu inkluzivního vzdělávání - metodická podpora" (APIV A), uvedený projekt byl realizován v Národním pedagogickém institutu České republiky (NPI ČR), registrační číslo projektu: CZ.02.3.61/0.0/0.0/16_020/0004410.