Popisy referenčních úrovní A1-B2 pro český znakový jazyk poskytuji popis českého znakového jazyka, čímž přispěji ke zkvalitnění jeho výuky jako jazyka cizího, ke zkvalitnění tvorby sylabů či nastavení systému jazykových zkoušek. Dokument popisuje, co by se měl student (uživatel znakového jazyka) naučit, aby mohl užívat český znakový jazyk ke komunikaci, a jaké znalosti a dovednosti je třeba mít, aby byl schopen v českém znakovém jazyce účinně jednat. Dokument mapuje český znakový jazyk z funkčního i sémantického hlediska a popisuje jeho jazykové prostředky, které klasifikuje do úrovní A1, A2, B1 a B2 podle RRZJ. Jazykové prostředky rozdělené podle úrovně obtížnosti jejich ovládnutí mohou být využívány jako metodická báze a standard jak při sestavování výukových programů v rámci jazykových kurzů českého znakového jazyka a při tvorbě učebních materiálů, tak při testování a hodnocení jazykové úrovně studentů.
Jde o zcela první zpracovaný popis jednotlivých referenčních úrovní pro český znakový jazyk.
Tento výjimečný autorský počin je výsledkem pětiletého projektu "Společné vzdělávání a podpora škol krok za krokem. Implementace Akčního plánu inkluzivního vzdělávání - metodická podpora" (APIV A), uvedený projekt byl realizován v Národním pedagogickém institutu České republiky (NPI ČR), registrační číslo projektu: CZ.02.3.61/0.0/0.0/16_020/0004410.