Příspěvek představuje dosavadní výsledky didaktického výzkumu jednak v oblasti konceptuálních znalostí žáků a studentů v geometrii, jednak v oblasti prostorové představivosti budoucích učitelů matematiky. Z hlediska konceptuálních znalostí byly zkoumány zejména geometrické miskoncepce 1 458 respondentů na úrovni nižšího a vyššího sekundárního i terciárního vzdělávání.
Výsledky upozornily na časté miskoncepce žáků a jejich přetrvávání na dalších stupních vzdělávání. V rámci výzkumu prostorové představivosti byla testována její úroveň u student ů učitelských oborů na MFF UK.
Výsledky potvrdily rozdíly v úspěšnosti žen a mužů, ukázaly preferenci prostorové orientace při řešení úloh či nekonzistentní úspěšnost v rovinných úlohách v jednotlivých testech. Některé dílčí výsledky obou výzkumů byly již publikovány v časopisech a sbornících, viz seznam literatury.