V této knize představujeme THEaiTRE, interdisciplinární projekt propojující divadlo a počítačovou lingvistiku, jehož hlavním výsledkem byla produkce a inscenace první počítačově vytvořené divadelní hry. Cílem projektu bylo prozkoumat potenciál současných technik umělé inteligence, které by mohly být začleněny do divadelní praxe.
V rámci projektu se nám podařilo vygenerovat scénáře dvou divadelních her, AI: Když robot píše hru a Prostoupení. Hry pak byly inscenovány, nazkoušeny a uvedeny v divadlech.
První část této knihy věnujeme procesu tvorby a inscenování samotných her a různým divadelním aspektům projektu. Tato část knihy je přístupná všem čtenářům.
Scénáře ke hrám byly vytvořeny pomocí našeho online interaktivního nástroje na generování scénářů s názvem THEaiTRobot. Vzhledem k tomu, že tento nástroj je jedním z hlavních výsledků tohoto projektu, celá druhá část této knihy je věnována návrhu nástroje a provedenému výzkumu a experimentům.
Většina této části knihy je spíše odborná, určená čtenáři s