Charles Explorer logo
🇨🇿

Globální rozvojové vzdělávání v pregraduální přípravě učitelů

Publikace

Abstrakt

Záměrem výzkumné studie je popsat společné znaky implementace globálních témat ve vybraných devíti předmětech studijních oborů připravujících budoucí učitele (se zaměřením na učitele 1. stupně) na pěti vysokých školách v České republice (Univerzita Karlova, Masarykova univerzita, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Západočeská univerzita v Plzni a Univerzita Hradec Králové). Cílem je identifikovat, jak jsou globální témata vyučována, s důrazem na cíle, obsah, pedagogické přístupy a metody a hodnocení budoucích učitelů.

Data výzkumné studie byla shromážděna prostřednictvím vybraných metod: 1) expertního posouzení sylabů předmětů a materiálů využívaných ve výuce s oporou o typologii Oxley & Morris (2013), 2) pozorování ve výuce jednotlivých předmětů s oporou o integrovaný rámec globální kompetence vytvořený v rámci projektu a 3) individuálních rozhovorů s vysokoškolskými vyučujícími. Výzkumná studie se krátce věnuje také pilotnímu dotazníkovému šetření s budoucími učiteli - studenty a studentkami studijního oboru Učitelství pro 1. stupeň Univerzity Karlovy.