Multi-senzorická stimulace probíhající v místnosti Snoezelen poskytuje smyslovou stimulaci, relaxaci a pomáhá klientům v rozvíjení specifických oblastí. Cílem předloženého textu je popsat možnosti využití místnosti Snoezelen u dětí s poruchou autistického spektra v mateřské škole speciální. Úvodní část teoreticky vymezuje pojem multi-senzorická stimulace a popisuje praktické využití místnosti Snoezelen.
Kvalitativní šetření bylo provedeno designem případové studie na dvou záměrně vybraných mateřských školách speciálních využívajících terapii u dětí s poruchou autistického spektra v místnosti Snoezelen. Sběr dat proběhl prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů se speciálními pedagogy, pozorování činností v místnosti Snoezelen a obsahové analýzy dokumentace mateřských škol speciálních.
Pro analýzu dat bylo využito otevřené kódování, kategorizace a komparační analýza. Závěry výzkumu ukazují, že speciální pedagogové registrují u dětí s poruchou autistického spektra po absolvování terapie v místnosti Snoezelen zklidnění, zmírnění agrese, rozvoj senzorické integrace a posílení sociální adaptace skrze emocionální prožitky.