Výzkum se zaměřuje na aktuální trend zvyšování kvality vzdělávání, který přináší zvýšené nároky na kompetence učitele při zavádění diferencované výuky u žáků primárního stupně, a to od samého počátku školní docházky.
Při výuce matematiky se učitelé setkávají s nejrůznějšími postoji žáků k řešení zadávaných úloh a způsoby osvojování si nových vědomostí a dovedností. Mnozí učitelé k tomu nicméně nejsou dostatečně připraveni a relevantní odborné literatury a výzkumných šetření, které by jim v praxi pomohly je velmi málo. Záměrem výzkumné studie je analýza pedagogických prostředků diferenciace učebního úkolu a analýza aspektů rozsahu, obsahu a časového hlediska zadávaných úkolů v předmětu matematika u žáků primárního stupně základní školy. Cílem studie je představit způsoby diferenciace učebních úloh v reálném procesu vzdělávání. Na několika případových studiích učitelů z Pardubického, Hradeckého a Středočeského kraje představujeme na základě příkladů dobré praxe, jaké aspekty diferenciace učebního úkolu učitelé využívají v heterogenních kolektivech žáků.