Média jsou díky rozvoji moderních komunikačních nástrojů všudypřítomná. Obraz platný po velkou část 20. století, kdy člověk věnoval při ranní kávě nebo cestě do práce čas čtení denního tisku, a večer onu typizovanou půl hodinu televiznímu zpravodajství, již neexistuje.
Přísun zpravodajství je kontinuální a velkou roli v tom hrají mobilní technologie. Nové zprávy jsou aktualizovány vícekrát do hodiny a zpravodajci musí stále nabízet něco nového, aby se k nim publikum vracelo, protože vysoká návštěvnost je důkazem úspěchu zpráv.
Analytická publicistika nebo audiovizuální díla, které jdou do větší hloubky, jsou pak častěji konzumovány motivovaným publikem, ochotným věnovat tématu čas. Klasické zpravodajství mění svou podobu a velká část mediálního obsahu jsou spíše jednohubky bez hlubšího vhledu a kontextu.
Příspěvek se zabývá současnou mediální krajinou v kontextu zobrazování lidského utrpení, zdraví, nemoci a to v běžném zpravodajství, ve spojitosti s humanitárními krizemi a informováním o katastrofách.