Média jsou díky rozvoji moderních komunikačních nástrojů všudypřítomná. Obraz platný po velkou část 20. století, kdy člověk věnoval při ranní kávě nebo cestě do práce čas čtení denního tisku, a večer onu typizovanou půl hodinu televiznímu zpravodajství, již neexistuje.
Přísun zpravodajství je kontinuální a velkou roli v tom hrají mobilní technologie. Nové zprávy jsou aktualizovány vícekrát do hodiny a zpravodajci musí stále nabízet něco nového, aby se k nim publikum vracelo, protože vysoká návštěvnost je důkazem úspěchu zpráv.
Analytická publicistika nebo audiovizuální d íla, které jdou do větší hloubky, jsou pak častěji konzumovány motivovaným publikem, ochotným věnovat tématu čas. Klasické zpravodajství mění svou podobu a velká část mediálního obsahu jsou spíše jednohubky bez hlubšího vhledu a kontextu.
Příspěvek se zabývá současnou mediální krajinou v kontextu zobrazování lidského utrpení, zdraví, nemoci a to v běžném zpravodajství, ve spojitosti s humanitárními krizemi a informováním o katastrofách.