Charles Explorer logo
🇨🇿

Znalosti a miskoncepce učitelů o poruše pozornosti s hyperaktivitou

Publikace na Pedagogická fakulta |
2023

Abstrakt

Článek prezentuje výsledky výzkumu na téma znalostí a mylných představ učitelů o poruše pozornosti s hyperaktivitou (ADHD). Dobrá znalost problematiky tohoto spektrálního neurovývojového onemocnění, jeho příčin, projevů, možné terapie, podpory při edukaci této skupiny žáků, je jedním z předpokladů úspěchu žáků s ADHD ve škole.

Na vzorku více než čtyř stovek učitelů 2. stupně základních škol v České republice jsme realizovali výzkumné šetření znalostí a miskoncepcí prostřednictvím škály The Knowledge of Attention Deficit Disorders Scale (KADDS). Zjišťovali jsme, jaké je úroveň znalostí učitelů o problematice ADHD, která oblast o tématu ADHD je učitelům nejméně známá a jaké mylné domněnky u učitelů přetrvávají.

Zajímalo nás také, zda mezi učiteli, kteří mají zkušenost s výukou žáků s ADHD existují skupiny, u kterých jsou statisticky významné rozdíly v úrovni znalostí o problematice ADHD.