Charles Explorer logo
🇨🇿

Konstruktivní práce s chybou v tématu "Vyčíslování rovnic redoxních reakcí"

Publikace na Přírodovědecká fakulta |
2022

Abstrakt

Cílem této kapitoly je na případové studii ilustrovat, s jakými problémy se žáci mohou potýkat při jednom z tzv. kritických témat výuky chemie, tj. vyčíslování rovnic redoxních reakcí. Autorky článku prezentují modelové schéma řešení tohoto problému a s jeho využitím navrhují učební postup, jehož smyslem je diagnostikovat a následně eliminovat problematické kroky řešení při současném využití konstruktivní práce s chybou.

Současně upozorňují na skutečnost, že přístup učitele k chybování žáků má velký vliv na vytváření klimatu pro práci s chybou, která je ve třídě vnímána jako odrazový můstek pro další učení. Předložený text může být užitečný nejen pro učitele, ale také pro oblast "doučování", která se nejen v současné době stává důležitým prvkem pedagogické intervence.