Lateralita včetně leváctví je stále ne zcela vyřešenou antropologickou záhadou. Vyvstalo mnoho otázek na téma možné souvislosti mezi lateralitou a nesymetrickým rozložením specializovaných center v mozkových hemisferách, na jejichž základě proběhly výzkumy srovnávající kognitivní vlastnosti leváků a praváků. Ty ale nepřinesly jasné výsledky.
Lidé mají dominantní taktéž jedno z očí a diskutuje se o ideálním nebo nevýhodném vztahu mezi vedoucí rukou a vedoucím okem, a to zejména při činnostech, které vyžadují koordinaci zraku, manipulaci rukou a jazykové dovednosti.
Kvantitativní výzkumy s cílem měřit schopnosti osob se zkříženou lateralitou pomocí různých testovacích sad nepřinesly jednoznačné výsledky. Projekt je tak kvalitativním výzkumem založeným na rozhovorech s žáky základních škol zaměřený na odpovědi samotných dětí ohledně vnímání své laterality ve vztahu ke školním činnostem, doplněný o vhledy jejich rodičů a učitelů.
Obecná antropologie umožňuje v tomto projektu nahlédnout na problematiku z pohledu biologie člověka i subjektivního prožívání jednotlivců. Projekt si klade za cíl přinést možná antropologická vysvětlení laterality a kvalitativní výzkum to, jak je vnímána. Autorka se tématem laterality v různých souvislostech zabývá od magisterského studia.