V posledních letech se v médiích stále častěji objevují odborníci z oblasti společenských věd komentující vzdělávací otázky. Avšak s ohledem na podmínky, za kterých mediální obsahy vznikají, přibývá hlasů poukazujících na to, že média ovládají spíše kvazi experti disponující mediálním zájmem oproti vědecky poučeným odborníkům.
Prostřednictvím analýzy masových výstupů bylo zjišťováno, zda je tato kritika relevantní pro oblast vzdělávání v českém mediálním prostoru. Bylo analyzováno, jací experti se v českých médiích vyjadřují ke vzdělávacím otázkám a zároveň jak o nich hovoří.
Analýza ukázala, že se ve sledovaném období ke vzdělávací problematice vyjadřovali téměř v polovině případech tzv. "experti na vzdělávání", které nelze označit za skutečné experty, ale spíše kvazi experty, jimž autoritu a status připsala média. Výsledkem analýzy je klasifikace expertů na vzdělávání promlouvajících v českém mediálním prostoru, jež je předmětem předloženého příspěvku.