Fenomén tzv. coververzí, jakožto formy překrývání/rekontextualizace artefaktů hudební praxe a stejně tak forem kulturního transferu, akulturace a kulturní apropriace, byl vždy jednou z výrazných složek populární hudby. Konferenční příspěvek bude zaměřen na
české textové varianty původní písně Boba Dylana The Times They Are A-Changin'. Budou nastíněny možnosti uchopení těchto produkčních typů, a s oporou o teorie zabývající se cover verzemi v populární kultuře a o teorie kulturního překladu budou na základě vybraných příkladů vymezeny nejen vztahy mezi originální/původní skladbou a jejími coververzemi, ale též vztahy jednotlivých textových variant k době jejich vzniku nebo k jejich performativním a reproduktivním interpretacím. Zároveň se příspěvek pokusí v souvislostech s ústředním motivem položit otázky směřující k sémantické a ontologické diferenci mezi pojmy (the) time(s) / čas(y) a k jejich funkci v analyzovaných textech.