Přírodovědnéatechnickyorientovanémuzejníexpozicejsouprostředkem,kterýmlzezatraktivnitvýukuchemie. Přestože muzea disponují kvalitními sbírkami, které lze snadno provázat s učivem ukotveným ve školních vzdělávacích programech, jsou tyto mimoškolní vzdělávací instituce využívány k edukačním účelům jen zřídka.
V textu se zaměřujeme na výsledky první fáze výzkumných šetření, jejichž cílem je identifikovat příležitosti a bariéry pro větší propojení muzejních expozic s výukou chemie a dalších přírodovědných předmětů na základních školách a gymnáziích. Pro sběr dat byl zvolen kvalitativní přístup, a to polostrukturovaný rozhovor s učiteli chemie v Olomouckém kraji.
Zaznamenané rozhovory s deseti učiteli byly převedeny do textové podoby doslovnou transkripcí a průběžně analyzovány pomocí principů zakotvené teorie. Z výsledků plyne, že učitelé nejsou v pregraduální přípravě s muzejní didaktikou, tedy s využitím dostupných muzejních expozic ve své praxi, dostatečně obeznámeni.
Naplánování a úspěšné zvládnutí exkurze do muzea jako součásti výuky chemie se tak odvíjí od vlastní iniciativy učitele a jeho osobního vztahu k muzeím.