Druhým rokem v Česku probíhá projekt Dějepis+, pokusné ověřování moderní a efektivn í metody výuky dějepisu. Je to velký projekt s nemalými cíli (změnit dějepis co by nejfrontálnější předmět, zapojeno přes 400 učitelů).
Didaktickými východisky projektu byl rozvoj historické gramotnosti žáků. Zaměříme se jak na didaktické otázky: Jak učitelé přijali badatelskou výuku? Jaké připravené materiály využívali? Na jaké problémy při badatelské výuce naráželi? Tak na otázky metodologické: Jaké změny lze dosáhnout za dva roky? Jaké jsme si stanovili hypotézy a jak jsme je ověřovali? Jaké mají mít učitelé předpoklady, aby mohli učit badatelsky? Jak změřit zlepšení žáků v badatelské výuce? Studenti si vyzkouší části badatelských lekcí včetně HistoryLabu (digitální aplikace s prameny) a jeden z učitelských dotazníků.