Příspěvek se zabývá formativním hodnocením ajeho vlivem na psychickou pohodu žáků střední školy. Cílem práce bylo zjistit, zda metody formativního hodnocení využívané ve výuce učitelem ovlivňují psychickou pohodu žáků na střední škole. Výzkumný soubor zahrnoval 33 účastníků společně spaní učitelkou, která se na výzkumu podílela.
Před začátkem samotného výzkumu proběhla analýza literárních zdrojů zabývající se formativním hodnocením ve školách aduševním zdravím žáků. Paní učitelka, která splňovala veškeré požadavky pro realizaci výzkumu, byla proškolena vrámci implementace formativního hodnocení anásledně ho začala plynule využívat vpředmětu Ekonomiky. Vtéto výuce byly prováděny průběžné hospitace, přičemž byly použity metody pozorování arozhovory.
Pro zjištění případné změny psychické pohody žáků, jim byly rozdány před apo implementaci formativního hodnocení dotazníky, zjišťující míru náchylnosti ke stresu. Díky tomuto dotazníku bylo zjištěno, že formativní hodnocení ovlivňuje psychickou pohodu žáků, apředevším snižuje náchylnost ke stresu utěch jedinců, kteří měli před implementací formativního hodnocení ve výsledcích dotazníku ohledně náchylnosti ke stresu velmi vysoké hodnoty. VČeské republice se formativní způsob hodnocení teprve rozvíjí anení dohledatelných mnoho studií či odborných článků zabývající se vlivem formativního hodnocení právě na psychickou pohodu žáků.
Tento výzkum může sloužit jako fakt, že má smysl využívat formativní hodnocení ve školách, jelikož mimo další pozitiva spojená slepší motivací žáků ke studiu abudování jejich silnějšího sebevědomí, může toto hodnocení přispět ikjejich lepší psychické pohodě, která ovlivňuje jejich další významné faktory.