Oborová didaktika představuje nedílnou součást učitelské přípravy napříč všemi aprobačními předměty, ale i stupni vzdělávání. Kniha je o přípravném vzdělávání učitelů anglického jazyka, pojednává však zejména o využití videozáznamů reálné výuky v rámci tzv.
Videoklubů jako součásti oborově didaktické přípravy. Jedná se o specializovaný přístup zaměřený na rozvoj didaktické znalosti obsahu a profesního vidění budoucích učitelů anglického jazyka, tedy toho, čeho si ve výuce všímají, a jak o viděném uvažují, a to především v kontextu didaktiky anglického jazyka a ve vztahu k výuce anglického jazyka.
Přestože těžiště knihy spočívá v odhalování povahy profesního vidění, je úzce provázáno s profesním věděním a jednáním. Na základě teoretických východisek rozvoje (nejen) profesního vidění prostřednictvím Videoklubů na pozadí konceptu reflektivní praxe a propojení teoretické a praktické složky učitelské přípravy, přináší kniha výsledky výzkumného šetření, v rámci něhož byly ověřovány různé typy Videoklubů.
Věříme, že kniha poslouží jako cenný zdroj teoretických i empirických poznatků, ale i jako inspirace pro pojetí přípravného vzdělávání učitelů.